حمل 20, 1398 08:07 Asia/Kabul
  •  نیروهای آمریکایی در منطقه از این پس تروریست شناخته می شوند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفت: از این پس نیروهای آمریکایی در پایگاه هایشان در منطقه تروریست شناخته خواهند شد.

سیدعباس عراقچی دوشنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی گفت: ایران نیز از این پس آمریکایی ها در پایگاه هایشان در منطقه را سرباز نمی داند و از نظر ما این پایگاه ها، تروریستی و نیروهای مستقر در آن تروریست شناخته خواهند شد.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، تصمیم آمریکا ضد ایران را خطایی راهبردی خواند که بر اساس آن آمریکا یکی از خطوط قرمز اساسی جمهوری اسلامی ایران را رد کرده است.

عراقچی افزود: این تصمیم آمریکا تحول بسیار جدی بین ایران و آمریکاست که با پاسخ قاطع و صریح مواجه می شود.

عراقچی افزود: وزارت امور خارجه پیشتر به درخواست مجلس شورای اسلامی به شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرده بود که فرماندهی سنتکام (نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا) و نیروهای آن به دلیل جنایات در منطقه و حمایت از تروریست ها و همچنین ارتکاب جنایات جنگی در فهرست تروریست ها قرار گیرند.

در همین پیوند "کمال خرازی" رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران هم در واکنش به تصمیم تازه آمریکا ضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از این پس نوع برخورد ایران با نیروهای آمریکایی متناسب با آنان خواهد بود و شرایط جدیدی را خواهیم داشت.

خرازی با اشاره به تردد نیروهای آمریکایی در خلیج فارس افزود: مسئولیت حراست از خلیج فارس با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و ممکن است اتفاقات جدیدی رخ دهد.

آمریکا روز دوشنبه در اقدامی خصمانه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داد، درحالیکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقشی اساسی در مبارزه با گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا در منطقه دارد و برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه به درخواست رسمی این کشورها، کمک مستشاری به آن‌ها ارائه می‌کند.

کلیدواژه