صالحی: اقدامات گستاخانه آمریکا بر پیشبرد اهداف صنعت هسته‌ای ایران خللی وارد نکرد
(last modified 1398-01-20T06:28:18+00:00 )
حمل 20, 1398 10:58 Asia/Kabul
  • صالحی: اقدامات گستاخانه آمریکا بر پیشبرد اهداف صنعت هسته‌ای ایران خللی وارد نکرد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بازگشت تحریم‌های یکجانبه آمریکا نخواهد توانست بر عزم ایران در پیشبرد اهداف کلان صنعت هسته‌ای خللی وارد کند.

به گزارش ایرنا؛ «علی اکبر صالحی» روز سه شنبه در سیزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای ایران افزود: حرکت جمهوری اسلامی ایران در مسیر بهره‌مندی از مواهب و مزایای فنّاوری صلح‌آمیز هسته‌ای در ابعاد و سطوح مختلف، با قوّت در حال ادامه است. 

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به رونمایی از 114 دستاورد هسته‌ای در سیزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای ایران با حضور «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران افزود: تهران، همواره از رویکرد مستقلانه و بی‌طرفانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران استقبال می‌کند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین با اشاره به رونمایی از یک محصول جدید بنام "ایتریوم 90" Yttrium-90 برای درمان سرطان کبد در حوزه تولید رادیوداروها، افزود: حرکت جهشی سازمان انرژی اتمی ایران در راه ارائه خدمات دارویی، مرزهای ایران اسلامی را درنوردیده و صادرات محصولات تولیدی آن به کشورهای مختلف در حال انجام است.

صنعت هسته ای ایران طی سال های اخیر روند رو به رشدی داشته است به طوری که دستاوردهای ارایه شده در مراسم های روز ملی فناوری هسته‌ای هر سال افزایش یافته است.

نهم آوریل (20 فروردین) به پاس قدردانی از تلاش‌های افتخار آمیز دانشمندان هسته‌ای ایران و تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای "روز ملی فناوری هسته‌ای" در ایران نامگذاری شده است.

 

کلیدواژه