محکومیت مواضع بحرین و عربستان در حمایت از اقدام آمریکا
(last modified Wed, 10 Apr 2019 07:47:06 GMT )
حمل 21, 1398 12:17 Asia/Kabul
  • محکومیت مواضع بحرین و عربستان در حمایت از اقدام آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن مواضع بحرین و عربستان سعودی در حمایت از اقدام آمریکا ضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مواضع ناشیانه و بی‌خردانه این دو کشور را مغایر با اصول مداخله نکردن و احترام به حاکمیت کشورها دانست.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه روز چهارشنبه مواضع عربستان و بحرین را تحسینِ زبونانه و منفعلانه اقدامات ضد ایرانی رئیس جمهوری آمریکا توصیف کرد و گفت: مواضع اعلام شده از سوی ریاض و منامه، بیانگر نداشتن درک درست و سطحی‌نگری در مورد واقعیت‌های منطقه و ناآگاهی آن‌ها نسبت به پیامدهای ماجراجویی و خطای راهبردی آمریکا ضد  ثبات و امنیت منطقه است. 
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با تاکید برعادت برخی کشورهای منطقه در تبعیت مطلق از اربابان فرامنطقه‌ای آن‌ها، تصریح کرد: این کشورها، اصلی‌ترین مروج افکار تروریسم در منطقه و جهان بوده و از هیچ کمک، امکان و فرصتی برای پشتیبانی گروه‌های تروریستی در دهه های اخیر دریغ نکرده‌اند.
قاسمی افزود: بحرین و عربستان سعودی در جایگاهی نیستند که با ایفای نقشی فریبکارانه، ضد جمهوری اسلامی ایران اعلام موضع کنند و بدون تردید نخواهند توانست با پنهان شدن پُشت اینگونه موضع‌گیری‌های بی ارزش، افکار عمومی جهان را از مسئولیت خود در ترویج تروریسم در سطح منطقه و جهان منحرف کنند.
دولت آمریکا روز دوشنبه در ادامه اقدامات ضد ایرانی و سیاست فشار بر نیروهایی که از طریق مبارزه با گروه‌های تروریستی ، واشنگتن را در پیشبرد اهدافش در منطقه ناکام گذاشته‌اند، طرح اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً "تروریستی" اعلام کرد.

کلیدواژه