حمل 22, 1398 08:02 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای مقابله با دخالت های غیرقانونی آمریکا در ونزوئلا

دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امورخارجه ایران، آمادگی جمهوری اسلامی را برای کمک به ونزوئلا در مقابله با دخالت های غیرقانونی آمریکا اعلام کرد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه، «محسن بهاروند» دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امورخارجه ایران روز چهارشنبه در دیدار «خورخه آرئاسا» Jorge Arreaza وزیرامورخارجه ونزوئلا در کاراکاس، رفتارهای خصمانه و غیرقانونی آمریکا از جمله دخالت در امور داخلی سایر کشورها را محکوم کرد.
«خورخه آرئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا هم از حمایت های ایران از مردم و دولت ونزوئلا قدردانی کرد.
بهاروند و آرئاسا همچنین با بررسی راه های توسعه و تقویت هر چه بیشتر روابط ایران و ونزوئلا، بر گسترش روابط در حوزه های جدید سیاسی و اقتصادی تاکید کردند.
ونزوئلا در چند ماه گذشته شاهد ناآرامی و تظاهرات مخالفان دولت این کشور است.
«خوان گوایدو» Juan Guaidó رهبر مخالفان دولت ونزوئلا ژانویه 2019 با حمایت آشکار آمریکا و متحدانش، خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خواند؛ اقدامی که دولت و ملت ونزوئلا آن را کودتا ضد «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری منتخب مردم این کشور برشمردند.
آمریکا و متحدانش با اعمال تحریم و حمایت از مخالفان دولت ونزوئلا تلاش می کنند دولت قانونی این کشور را که رویکردی ضد آمریکایی دارد سرنگون کنند.
بسیاری از کشورها از جمله ایران، روسیه و چین هم این رفتار آمریکا را محکوم و بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا تأکید کرده اند.

کلیدواژه