حمل 24, 1398 07:52 Asia/Kabul
  • نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه: آمریکا بزرگترین تروریست جهان است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوریه گفت: جنایت های آمریکا در مناطق مختلف جهان اثبات می کند که این کشور بزرگ ترین دولت تروریست در جهان است.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله «سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری» نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوریه در خطبه های نماز جمعه دمشق، با محکوم کردن اقدام آمریکا ضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اقدام آمریکا ضد سپاه پاسداران که یک نهاد رسمی و نیروی نظامی یک کشور است، مغایر قواعد بین المللی است.
آیت الله طباطبایی همچنین با اشاره به دلیل عصبانیت آمریکا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:این نهاد مردمی با شکست تروریست های دست پرورده آمریکا در منطقه، باعث محقق نشدن سیاست های واشنگتن در منطقه غرب آسیا شد.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوریه تصریح کرد:آمریکایی ها فکر می کنند که با این تصمیمات به دستاوردهای جدیدی می رسند اما مانند 40 سال گذشته در تحقق اهداف خود ناکام خواهند ماند.
دولت آمریکا 8 آوریل 2019 در ادامه اقدامات ضد ایرانی و سیاست فشار بر نیروهایی که در مبارزه با گروه‌های تروریستی، واشنگتن را در پیشبرد اهدافش در منطقه ناکام گذاشته‌اند، طرح اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح "تروریستی" خود را اعلام کرد.
شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این اقدام آمریکا، نیروهای نظامی این کشور در منطقه غرب آسیا (سنتکام) و تمامی نیروهای وابسته به آن را "گروه تروریستی" معرفی کرد.

کلیدواژه