حمل 25, 1398 18:29 Asia/Kabul
  • احضار سفیر جدید فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه ایران

سفیر جدید فرانسه در تهران چند ساعت پس از آغاز ماموریتش به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

«سید حسین سادات میدانی» رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام در وزارت امورخارجه ایران اعلام کرد، «فیلیپ تیه بو» Philippe Thiebaud سفیر جدید فرانسه در تهران امروز (یکشنبه) احضار شد تا درباره توئیت های سفیر فرانسه در واشنگتن درخصوص غنی سازی اورانیوم در ایران توضیح دهد.

درحالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون 14 نوبت بر اجرای کامل تعهدات ایران در چارچوب توافقنامه برجام صحه گذاشته است؛ «ژرارد آرود» سفیر فرانسه در آمریکا به تازگی مدعی شده است دلیلی برای غنی سازی اورانیوم توسط ایران پس از توافق برجام وجود ندارد.

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجامِ وزارت امورخارجه ایران گفت: درصورتی که این اظهارات مورد تائید دولت فرانسه بوده و بیان کننده مواضع رسمی این کشور باشد، این امر در مخالفت آشکار با اهداف و مفاد برجام خواهد بود و چنانچه به نحوی رضایت بخش به این مساله رسیدگی نشده و موضوع خاتمه نیابد، جمهوری اسلامی ایران موضوع را براساس سازوکارهای پش بینی شده در برجام پیگیری کرده و حق خود را برای هرگونه واکنش لازم محفوظ می داند.

سفیر فرانسه در تهران نیز ضمن ابراز بی اطلاعی از توئیت های منتسب به سفیر کشورش در واشنگتن، بر اراده سیاسی این دولت بر اجرای کامل مفاد برجام تاکید و اعلام کرد مراتب را بلافاصله به پاریس گزارش خواهد کرد.

«فیلیپ تیه بو» Philippe Thiebaud سفیر جدید فرانسه در تهران امروز (یکشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه ایران رونوشت استوارنامه خود را تقدیم «محمد جواد ظریف» کرد.

کلیدواژه