حمل 28, 1398 07:20 Asia/Kabul
  • بشار اسد: اشتباهات آمریکا عامل بی ثباتی خاورمیانه است

رئیس جمهوری سوریه گفت: از عوامل اصلی بی ثباتی در خاورمیانه، حضور و دخالت آمریکا در امور داخلی کشورهای این منطقه است.

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه روز سه شنبه در دیدار «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران در دمشق با محکوم کردن اقدامات غیرمسوولانه آمریکا ضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: سیاست های آمریکا و بعضی از کشورهای غربی باعث نمی شود که ایران ،سوریه و همپیمانان آنها از ادامه مطالبه حقوق و منافع ملت های خود دست بکشند.
وزیر امور خارجه ایران هم تصمیم امریکا درخصوص جولان اشغالی سوریه را محکوم کرد و گفت: این تصمیم جدا از اقدامات واشنگتن درباره قدس اشغالی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست که همگی نشان از شکست سیاست های آمریکا در منطقه است.
ظریف تصریح کرد: اقدامات آمریکا در منطقه موجب شده است تا ایران و سوریه هماهنگی های بیشتری در همه سطوح منطقه ای و بین المللی، از جمله امنیت و ثبات در منطقه داشته باشند.
وزیر امورخارجه ایران برای دیدار با مقامات عالی رتبه سوریه روز سه شنبه وارد دمشق شد. ظریف پس از دیدار با مقامات ارشد سوری به ترکیه سفر خواهد کرد.
هماهنگی مواضع در مهمترین موضوعات منطقه ای و بین المللی با هدف کمک به تعمیق و تحکیم صلح و ثبات منطقه ای، از دیگر اهداف سفر وزیر امورخارجه ایران به سوریه و ترکیه اعلام شده است.

کلیدواژه