موسوی: تغییر ماهیت آمریکا به یک مطالبه جهانی تبدیل شده است
(last modified 1398-01-28T06:06:15+00:00 )
حمل 28, 1398 10:36 Asia/Kabul
  • موسوی: تغییر ماهیت آمریکا به یک مطالبه جهانی تبدیل شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات ضد ایرانی وزیر امور خارجه آمریکا گفت: تغییر ماهیت آمریکا به دلیل افزایش مخالف های جامعه بین المللی با رفتارها و اقدامات این کشور، به یک مطالبه جهانی تبدیل شده است.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در دانشگاه "ای اَند ام" ایالت تگزاس، ایران را به حمایت از تروریسم و انجام اقدامات مخرب در منطقه و جهان متهم کرد و گفت: آمریکا به سیاست اعمال فشار بر ایران تا تغییر ماهیت تهران ادامه خواهد داد.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه اظهار کرد: هر چه زمان می گذرد سران رژیم کنونی آمریکا تفکرات خود را بهتر و بیشتر از پیشینیان شان بروز می دهند و از تغییر رفتار به تغییر نظام و هم اکنون به تغییر ماهیت ایران اذعان می کنند.

موسوی افزود: آمریکا به دلیل تروریسم اقتصادی، صادرات میلیاردها دلار سلاح برای قتل عام غیر نظامیان در منطقه غرب آسیا، ممانعت از اجرای عدالت در مورد جنایتکاران جنگی و قاتلان خبرنگاران، تهدید نظم، صلح و ثبات بین المللی و همچنین احترام نگذاشتن به محیط زیست و حقوق بشر و ارزشهای جامعه بین المللی و حقوق بین الملل، باید تغییر ماهیت دهد.

آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، 8 مه 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

کلیدواژه