حمل 29, 1398 11:17 Asia/Kabul
  • روحانی:​ تروریست دانستن سپاه فریبکاری امریکا است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، اقدام دولت فریبکار امریکا را در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اقدامی زشت دانست و گفت: توهین به سپاه و نیروهای مسلح توهین به ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مراسم ویژه روز ارتش در تهران افزود: امروزه آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی خواهند در منطقه ثبات، امنیت، یکپارچگی، برادری و حفاظت از منافع ملی وجود داشته باشد.

روحانی گفت: از 18 سال پیش تاکنون امریکایی ها در منطقه از افغانستان و عراق و سوریه تا لبنان و یمن و دیگر کشورها با دخالت نظامی جز نکبت و بدبختی و ویرانی چیزی برای مردم منطقه برجای نگذاشتند.
روحانی گفت: امریکا، اذنابشان در منطقه و رژیم صهیونیستی تصور نمی کردند ملت های منطقه بتوانند همه نیروهای نیابتی آنها را که تروریست ها بودند در منطقه خاورمیانه مضمحل کنند و آنها را از سرزمین هایی که اشغال کرده بودند، بیرون برانند.

رئیس جمهور ایران تاکید کرد: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد،  ثبات، امنیت و استقلال کشورهای منطقه و پایان تروریسم است.

مراسم رژه یگانه های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهران و دیگر شهرهای ایران امروز پنجشنبه به طور همزمان، برگزار شد. همزمان با رژه روز ارتش، جنگنده بومی ایرانی "کوثر" عملیات مانور هوایی را بر فراز محل برگزاری مراسم رژه در تهران با موفقیت انجام داد. همچنین در این مراسم ، سه فروند جنگنده صاعقه، ۳ فروند میگ ۲۹ یک فروند سوخت‌رسان ۷۰۷ یک فروند هواپیمای اف ۱۴ و یک فروند جنگنده اف ۱۴ بر فراز مرقد مطهر در تهران رژه رفتند.

امسال نخستین سالی است که هواپیماهای جنگنده بومی ایران در رژه ۲۹ فروردین شرکت می‌کنند.

کلیدواژه