حمل 30, 1398 11:36 Asia/Kabul
  • حکم دادگاهی در کانادا ضد ایران

دادگاهی در کانادا، خواهان پرداخت غرامت به قربانیان 11 سپتامبر 2001 از محل دارایی‌های ایران شد.

به گزارش پارس تودی؛ پایگاه اینترنتی "ادمونتون ژورنال" روز پنجشنبه نوشت، دادگاهی در ایالت آلبرتا در کانادا اعلام کرد، خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر می‌توانند از محل دارایی‌های دولت ایران در ایالت آلبرتا غرامت دریافت کنند. 

شکایت 7 میلیارد و 10 میلیون دلاری ضد ایران و شماری از نهادها و شرکت‌های ایرانی 13 مارس 2019 در ایالت آلبرتا در کانادا ثبت شده است. 

ایالت آلبرتا تازه‌ترین حوزه قضایی در کاناداست که شکایت ضد ایران در آن مطرح می‌شود. این شکایت پیشتر در سال 2012 در دادگاهی در نیویورک مطرح شده بود. 

دادگاه‌های ایالتی در آمریکا و کانادا درحالی هرازگاهی به بهانه دروغین نقش داشتن ایران در حملات تروریستی 11 سپتامبر حکم به پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان این حملات از محل دارایی‌های ایران می‌دهند که اساسا عربستان متهم نخست حملات 11 سپتامبر اعلام شده است.

15 نفر از 19 نفری که حملات 11 سپتامبر 2001 را طراحی کردند، تبعه عربستان سعودی بودند و در گزارش نهادهای امنیتی آمریکا به این موضوع اذعان شده است. 

جمهوری اسلامی ایران از آمریکا به دلیل صدور احکام ناروا و مصادره  و تملک غیرقانونی دارایی‌های ایران، رسما به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده است.

کلیدواژه