حمل 31, 1398 08:52 Asia/Kabul
  • ظریف: تروریست ها و حامیانشان از دوستی کشورهای مسلمان وحشت دارند

وزیر امور خارجه ایران با محکوم کردن حمله تروریستی روز پنجشنبه در پاکستان، تاکید کرد: تروریست ها از نزدیکی روابط کشورهای مسلمان وحشت دارند.

به گزارش رادیو دری، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران جمعه شب در پیام توئیتری با محکوم کردن حمله تروریستی اخیر در پاکستان، نوشت، تروریست‌ها، افراطیون و پشتیبانان آنها از روابط نزدیک کشورهای مسلمان وحشت‌زده اند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر همکاری تهران و اسلام آباد در مسیر مبارزه با تروریسم  گفت: ایران همواره در کنار مردم و دولت پاکستان ایستاده است.

ظریف همچنین با استقبال از سفر 21 آوریل عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران، این سفر را نقطه عطفی در تعمیق و گسترش مناسبات دوکشور ارزیابی کرد.

بامداد پنجشنبه مهاجمان ناشناس 14 نفر از سرنشینان یک دستگاه اتوبوس در حوالی منطقه «گوادر» در ایالت بلوچستان پاکستان را به قتل رساندند.

گروه 'براس' که ائتلافی از سه گروه غیرقانونی شامل ارتش آزادی طلب بلوچ، جبهه آزادی بلوچستان و نیروهای محافظ بلوچ است، در بیانیه ای مسئولیت اقدام تروریستی روز پنجشنبه در جاده «مَکران - گوادر» ایالت بلوچستان پاکستان را برعهده گرفت.

مهاجمان مسلح که یونیفورم نیروهای سپاه مرزی پاکستان را به تن داشتند،یک اتوبوس مسافربری را متوقف کرده و با مشخصاتی که از قبل در اختیار داشتند، 14 نفر را پیاده کرده و آنان را به رگبار بستند.به گفته منابع محلی، 10 نفر از نیروی دریایی و همچنین یک نفر از نیروی هوایی در میان کشته شدگان هستند.

«عارف علوی» رئیس جمهوری و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان این حمله تروریستی را به شدت محکوم کردند.

کلیدواژه