حمل 31, 1398 08:57 Asia/Kabul
  • تلاش نیروهای اطلاعاتی ایران؛ خنثی کننده تحرکات دشمنان و حافظ امنیت

وزارت اطلاعات ایران در یکسال گذشته اقدامات موثری در جهت کشف شبکه های جاسوسی و خنثی سازی توطئه های عوامل نفوذی آنها انجام داده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که ایران در عرصه‌های امنیتی و اطلاعاتی درمقابله با دشمن با قدرت عمل کرده و بسیاری از ناامنی‌ها را از این طریق کنترل کرده است.

«سید محمود علوی» وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با ارائه  آماری در این زمینه گفت؛ نیروهای اطلاعاتی ایران در یک سال گذشته با ۱۱۴ تیم تکفیری و ۱۱۶ تیم مرتبط با منافقین، چهار تیم ضد انقلابی و۳۸۰ تیم قاچاق مواد مخدر برخورد کردند.

همچنین با تلاش نیروهای وزارت اطلاعات ایران صدها جاسوس در کشورهای مختلف از جمله ایران شناسایی و در تبادل اطلاعاتی با سرویس اطلاعاتی کشورهای دوست،  عوامل CIA شناسایی و دستگیر شده‌اند.

ایران در سال‌های اخیر با شرایط متفاوتی مواجه شده است. شرایطی به گفته وزیر اطلاعات  مستقیماً سرویس های اطلاعلاتی و جاسوسی امریکا و رژیم صهیونیستی وارد عمل شده اند  و تیم‌های تروریستی را ساماندهی می‌کنند. 

آنان شرایطی را برای تروریست‌ها فراهم کرده‌اند که علاوه بر آموزش‌های تروریستی؛ آموزش‌های اطلاعاتی می‌بینند که چگونه تماس‌ها، ارتباطات و رفت‌وآمدهای خودشان را بتوانند از دید عوامل اطلاعاتی پنهان کنند.

با توجه به این تهدید ها و توسعه حرکت تیم‌های تروریستی؛ ایران دامنه رصد و اشراف اطلاعاتی را بر حرکات تیم‌های تروریستی و همچنین تحرکات سرویس‌های پشتیبان آنها  گسترش داده‌است.

وزیر اطلاعات در همین خصوص با تاکید برآمادگی و هوشیاری  نیروهای امنیتی ایران برای مقابله با تروریست‌ها می گوید: در مطالعات امنیت بین‌المللی کشورهای پیشرفته جهان مانند آلمان، فرانسه و آمریکا که از قوی‌ترین سرویس‌ها برخوردار هستند، ایران از نظر ناامنی در آخرین ردیف قرار گرفته است.

اکنون نیروهای اطلاعاتی ایران در کنارنیروهای قدرتمند سپاه پاسداران وارتش همانند سدی مستحکم در مقابل گروه‌های تروریستی و شبکه های جاسوسی و متجاوزان ایستاده‌اند و با اقدامات به موقع وقاطعانه؛ بسیاری از توطئه ها و تحرکات گروه های تروریستی و جاسوسی  را خنثی کرده اند.

اجرای عملیات پیچیده ای مانند دستگیری عبدالمالک ریگی، از سرکردگان گروه های تروریستی  که تعجب و تحسین بسیاری از کشورها و سرویس های اطلاعاتی جهان را به همراه داشت حاکی از توانمندی دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور بوده است.

این دستاوردها موجب شده است که جمهوری اسلامی ایران اثرگذاری مثبتی بر تحولات امنیتی در سطح منطقه نیز داشته باشد. سیستم های اطلاعاتی قوی جهان بر این موضوع تاکید دارند که ایران دارای سیستم اطلاعاتی قوی است.

سایت کانادایی گلوبال نیوز، با اشاره به قدرت اطلاعاتی ایران و خنثی‌سازی حملات تروریستی، به اشراف و قدرت اطلاعاتی ایران اذغان کرده و می نویسد؛ هیچ چیز از نگاه ایران پنهان نمی‌ماند.

امروز جنگ‌ها و نبردها وارد عرصه های پیچیده ای شده است که باید در مقابل انها هوشیاری و آگاهی کامل داشت. هوشیاری نیروهای اطلاعلاتی ایران در مقابل نفوذ دشمنان از این منظر مهم است.

یکی از اهداف کلیدی دشمنان در منطقه بحران سازی و در گیر کردن ملت‌های منطقه در بحران‌های ساختگی از طریق نفوذ در لایه‌های امنیتی؛ اطلاعاتی؛ اقتصادی و فرهنگی  است.

این جریان درواقع بخش مهمی از یک جنگ نرم است. به همین علت نقش  وزارت اطلاعات ایران با توجه به جریان های پیچیده و فشارهای زیادی که بخصوص در سال‌های اخیر برایران در جریان‌های اقتصادی و ارزی وارد شده است؛ با حساسیت بیشتری مورد تاکید بوده است

کلیدواژه