حمل 31, 1398 17:26 Asia/Kabul
  • میلاد منجی عالم بشریت امام زمان (عج) مبارک باد

حضرت «مهدی» (عج) ، منجی عالم بشریت، فرزند گرامی امام حسن عسکری (ع) و از نوادگان پیامبر اکرم (ص ) در پانزدهم شعبان سال 255 هجری قمری در شهر سامرا، در شمال بغداد پایتخت عراق ، قدم به عرصه وجود نهاد.

آن حضرت ، همنام پیامبر (ص) و مشهورترین القابش، مهدی (به معنای هدایت شده) و قائم (به معنای قیام کننده) است.

حضرت مهدی (عج) پنج سال اول زندگیش را در کنار پدر بزرگوارش سپری کرد. بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع) ، حضرت مهدی (عج) به امامت رسید و به امر خداوند، از نظرها غایب شد.

آن حضرت حدود 69 سال با مردم از طریق نمایندگان خاص خود در ارتباط بود و به هدایت و راهنمایی آنها می پرداخت . پس ازاین دوره ، حضرت مهدی (عج) به امر خداوند برای زمانی طولانی غایب شد تا در زمانی که خداوند صلاح می داند ، ظهور کند و حکومت جهانگستر عدل الهی را تحقق بخشد.

از ویژگی های برجسته حکومت حضرت مهدی (عج ) ، برقراری قسط و عدل است. دامنه عدالت آن حضرت به قدری وسیع است که حقوق به یغما رفته انسان ها را به آنها باز می گرداند و زمین از ظلم و تبعیض و بی عدالتی پاک می شود.

به همین دلیل، وجود و قیام حضرت مهدی (عج) ، پشتوانه و امید بزرگی برای ستم دیدگانی است که در حال مبارزه با جور و ستم هستند تا زمینه ظهور او هموارتر شود. خداوند در آیه 5 از سوره قصص، به چنین بندگانی مژده می دهد: « و ما اراده کردیم تا بر مستضعفین و ستمدیدگان روی زمین منت بگذاریم و آنها را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم.» به این جهت در ایران، روز ولادت باسعادت امام زمان (عج ) روز جهانی مستضعفین نامیده شده است.

 میلاد آخرین حجت خدا و یگانه دادگستر عالم و پرچمدار رهایی انسان از ظلم و ستم بر همۀ شما خوبان مبارک باد.

کلیدواژه