شش راهکار پاکستان برای تامین امنیت مرزهایش با ایران
(last modified 1398-01-31T12:09:48+00:00 )
حمل 31, 1398 16:39 Asia/Kabul
  • شش راهکار پاکستان برای تامین امنیت مرزهایش با ایران

وزیر امور خارجه پاکستان در آستانه سفر رسمی نخست وزیر این کشور به تهران از تهیه و تدوین «راهکار شش گانه» دولت اسلام آباد برای تقویت بیش از پیش امنیت مرزهای مشترک پاکستان با ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا،«شاه محمود قریشی» روزشنبه گفت،تاسیس مقرجدید فرماندهی نیروهای ارتش درشهر«تربت» ایالت بلوچستان، تشکیل یگان جدید در نیروهای سپاه مرزی که وظیفه اصلی آنها حفاظت از مناطق مرزی این کشور با ایران است، تشکیل مرکز مشترک مرزی پس از رایزنی های پیاپی بین  دو کشور با هدف مبارزه با اشرار و تروریست ها مناطق مرزی،گشت مشترک مرزبانان دو کشور ونظارت مرزهای مشترک با استفاده ازبالگرد و طرح حصار کشی مرزها، جزء این راهکارشش گانه  است.

«شاه محمود قریشی» درنشست خبری ویژه با خبرنگاران داخلی و خارجی در اسلام آباد همچنین از گفتگوی تلفنی خود با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران خبر دادو تاکید کرد، پاکستان هرگز در هیچ زمان نسبت به اهمیت روابط خود با ایران غافل نخواهد شد.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت : ظریف در این گفت و گوی تلفنی با محکومیت مجدد حمله تروریستی اخیر در ایالت بلوچستان پاکستان، تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات را در پاکستان نمی پذیرد .

قریشی خاطرنشان کرد، نخست وزیر پاکستان فردا یک شنبه به ایران سفر می کند و ما معتقدیم این سفرعلاوه بر تقویت روابط میان دو کشور دوست و برادر، همکاری های ایران و پاکستان برای مراقبت از مرزهای مشترک را گسترش می دهد.

وزیر امور خارجه پاکستان درباره سیاست اسلام آباد در خصوص اجرای طرح خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان نیز گفت،این طرح (مشهور به خط لوله صلح) منافع زیادی را برای پاکستان به دنبال دارد از جمله بحران انرژی در این کشور را با دریافت گاز ایران کاهش خواهد داد.

کلیدواژه