ثور 03, 1398 08:28 Asia/Kabul
  •  مرزهای ایران و پاکستان باید مرز صلح و دوستی باشد

رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان در بیانیه مشترکی با تأکید بر اینکه مرزهای دو کشور باید مرز صلح و دوستی باشد، همکاری برای مقابله با تهدیداتی همچون تروریسم را ضروری عنوان کردند.

«حسن روحانی» و «عمران خان» روز دوشنبه در این بیانیه مشترک که در تهران صادر شد، ضمن تاکید بر ضرورت اجرای هرچه سریعتر برجام از سوی سایر کشورها با توجه به اجرای کامل مفاد این توافق توسط تهران، نهادهای ذیربط وزارتخانه‌های خود را مکلف کردند تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها، اقدام های لازم را برای افزایش حداکثری فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی فراهم کنند.

روحانی و عمران خان با تأکید بر گسترش همکاری ایران و پاکستان در زمینه های مختلف اعلام کردند: تعمیق و تحکیم مناسبات دوجانبه بر اساس اصول منافع ملی، حفظ تمامیت ارضی و احترام متقابل به حاکمیت ملی ضروری است.

رئیس جمهور اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد افغانستانی امن، باثبات و مستقل در راستای برقراری صلح و ثبات منطقه، برگزاری گفت وگوهای صلح بین همه طرف ها را در افغانستان ضروری دانستند و از کشورهای منطقه و جامعه بین‌الملل خواستند تا به منظور پایان‌بخشی به منازعات و بازگشت کامل صلح به این کشور با یکدیگر همکاری کنند.

روحانی و عمران خان بر لزوم حل موضوع "جامو وکشمیر" از طریق گفت وگو و راه های صلح آمیز مبتنی بر خواست مردم این منطقه و منطبق با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز تأکید کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان همچنین با اشاره به موضوع فلسطین خاطر نشان کردند: حق مردم فلسطین برای استیفای حقوق خود بخصوص تشکیل دولت و حاکمیت مستقل فلسطین خواست اصلی کشورهای اسلامی است.

 

کلیدواژه