ثور 03, 1398 12:30 Asia/Kabul
  • فرماندهی مرکزی آمریکا سازمان تروریستی اعلام شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران ،فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، نیروها و سازمانها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی را سازمان تروریستی اعلام کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در جلسه علنی امروز(سه شنبه) طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا را با 168 رای موافق، 6 رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در ماده 4 این طرح وزارت اطلاعات و سایر دستگاه های اطلاعاتی کشور را مکلف کردند فهرست فرماندهان سنتکام و سازمان و نهادهایی که تحت اختیار این فرماندهی هستند و از تروریست ها حمایت و پشتیبانی می کنند، برای تعقیب قضایی اعلام کنند.

طبق این مصوبه، قوه قضاییه ایران حداکثر طی سه ماه از تصویب این قانون ساز و کاری را باید ایجاد کند که بر اساس آن اسامی اعلام شده به عنوان سازمان و افراد تروریست را تحت تعقیب و مجازات قضایی قرار دهد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران همچنین دولت جمهوری اسلامی را موظف کردند در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع کشور را به مخاطره می اندازند، اقدامات متقابل و قاطع بر اساس این قانون انجام دهد.

با تصویب مجلس شورای اسلامی ایران؛ دولت جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح کشور موظفند در زمان مقتضی با اقدامات ضروری و هوشمندانه به گونه ای عمل کنند که نیروهای آمریکایی نتوانند از هر گونه توان و امکانات علیه منافع ایران استفاده کنند.

پیشتر شورای عالی امنیت ملی ایران، ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه غرب آسیا و شرق آفریقا "سنتکام" و نیز کلیه نیروهای وابسته به آن را تروریستی اعلام کرد.

کلیدواژه