روحانی: توطئه های آمریکا ضد ملت ایران با شکست مواجه خواهد شد
(last modified Wed, 24 Apr 2019 09:50:32 GMT )
ثور 04, 1398 14:20 Asia/Kabul
  • روحانی: توطئه های آمریکا ضد ملت ایران با شکست مواجه خواهد شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکایی‌ها طی 40 سال گذشته هر روز توطئه جدیدی ضد ملت ایران اجرا کرده اند که همواره با شکست مواجه شده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، با تأکید بر اینکه آمریکا تا به امروز در صحنه بین‌المللی، منطقه‌ای، سیاسی و تبلیغاتی در اقدامات خود ضد ایران ناموفق بوده است، گفت: ملت ایران در برابر اقدامات غیرقانونی آمریکا، ایستادگی و مقاومت خواهد کرد.

روحانی با بیان اینکه ایران،آمریکا را از اقدامات غیرقانونی و ظالمانه خود پشیمان می کند ، افزود: به متجاوزی که می‌خواهد قدم به قدم ملت ایران را تحت فشار قرار دهد، باید فهماند که مسیر غلط و نادرستی را انتخاب کرده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران، امکان پذیر نیست، تصریح کرد: ایران به روش‌های مختلف نفت خود را به فروش خواهد رساند.

روحانی همچنین با اشاره به همراهی برخی کشورهای منطقه با آمریکا در لغو معافیت های فروش نفت ایران افزود:عربستان و امارات بدانند که وجود و بقایشان در سایه تصمیم خردمندانه ایران است زیرا اگر اقدام جمهوری اسلامی نبود، «صدام» دیکتاتور معدوم رژیم بعث عراق، ریاض و ابوظبی را اشغال می کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به روابط خوب تهران با اکثر همسایگان خود نیز اشاره کرد و گفت: برخی از کشورهای همسایه که آمریکا را در تحقق اهداف ضدایرانی خود همراهی می کنند، بدانند دوران ترامپ به پایان خواهد رسید و جمهوری اسلامی ایران ماندگار است.

کلیدواژه