ثور 04, 1398 17:55 Asia/Kabul

وزیر امور خارجه ایران با خطاب قرار دادن «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، به وی درباره فعالیت‌های مخربش ضد ایران هشدار داد.

به گزارش ایرنا،«محمدجواد ظریف» روز چهارشنبه با انتشار ویدئوی خاطره گویی پمپئو  از دروغ، فریبکاری و دزدی در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: پمپئو، در وزارت امورخارجه آمریکا هم به همین کار ادامه می‌دهی!
ظریف همچنین در این پیام توییتری خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا افزود: ترامپ، کارزار انتخاباتی تو ضد مداخلات احمقانه پرهزینه بود و دار و دسته تبهکار جنگ‌طلب و قصاب‌ها، تیم بدنام "ب" (بولتون، بنیامین نتانیاهو، بن سلمان و بن زائد)، برای چیزی بسیار فراتر از آنچه تو برای آن چانه می‌زنی، نقشه کشیده‌اند.
وزیرامورخارجه ایران به وزیر امورخارجه آمریکا توصیه کرد که "ویدئوی "وایس" را ببیند (فیلم وایس در مورد دیک چینی ساخته 2018 و نامزد 8 اسکار)".
پمپئو هفته گذشته در دانشگاه "ای اند ام" تگزاس، در بخشی از صحبت‌هایش گفت: "وقتی من رئیس سیا بودم، ما دروغ می‌گفتیم، فریبکاری می‌کردیم، دزدی می‌کردیم. ما برای این کارها یک دوره کامل آموزشی داشتیم. این به شما شکوه تجربه (آزمون و خطای) آمریکایی را یادآوری می‌کند."

 

کلیدواژه