ظریف: ایران به دنبال تقابل نیست اما از خود دفاع می کند
(last modified Thu, 25 Apr 2019 05:41:15 GMT )
ثور 05, 1398 10:11 Asia/Kabul
  • ظریف: ایران به دنبال تقابل نیست اما از خود دفاع می کند

وزیرامورخارجه ایران تاکید کرد: ایران به دنبال درگیری و تقابل نیست اما از خود دفاع خواهد کرد.

«محمدجواد ظریف» روز چهارشنبه در گفت و گو با رویترز که در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک انجام شد، اظهار کرد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواهان جنگ با ایران نیست، اما گروهی تلاش می‌کنند او را به چنین جنگی بکشانند.

وزیر امور خارجه ایران افزود: تیم (ب) از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل از عواملی هستند که ترامپ را به مناقشه با ایران می کشانند.

ظریف تصریح کرد: طراحان سیاست های کنونی، به دنبال راه حل مبتنی بر مذاکره نیستند چراکه ممکن است این افراد حادثه ای را طراحی کنند که به یک بحران بزرگ تر تبدیل شود.

وی همچنین تحریم های آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «پوچ» خواند و تاکید کرد: اگر آمریکا همچنان قواعد تعامل، کانال های ارتباطی و پروتکل های حاکم را رعایت کند، باوجود این واقعیت که حضور آمریکا در خلیج فارس اقدامی بی ثبات کننده است، ایران قصد ندارد اقدامی اتخاذ کند.

ظریف روز سه شنبه برای شرکت و سخنرانی در نشست «روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح» وارد نیویورک شد.

وی تاکنون علاوه بر سخنرانی در این نشست و «انجمن آسیایی نیویورک» با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، «ماریا فرناندا اسپینوزا» María Fernanda Espinosa رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و «خورخه آریزا» Jorge Arreaza وزیر خارجه ونزوئلا دیدار و گفت وگو کرده است.

کلیدواژه