ثور 07, 1398 08:02 Asia/Kabul
  • افزایش واردات نفت چین از ایران

اداره گمرگ چین روز جمعه از افزایش خرید نفت ایران از سوی پکن در ماه مارس خبر داد.

به گزارش رادیو دری، اداره گمرگ چین اعلام کرد، این کشور در ما مارس، روزانه 541 هزار و 100 بشکه نفت از ایران خریداری کرده که این مقدار روزانه 31 هزار و 400 بشکه نسبت به ماه فوریه افزایش داشته است.

افزایش واردات نفت چین از ایران در حالی است که دولت آمریکا دوشنبه‌گذشته در ادامه اقدامات خصمانه‌اش علیه جمهوری اسلامی ایران رسما اعلام کرد دیگر معافیت‌های تحریمی مشتریان نفتی ایران را تمدید نخواهد کرد.

در همین ارتباط، "مایک پمپئو"، وزیر خارجه آمریکا، در یک کنفرانس خبری مدعی شد  واشنگتن با لغو این معافیت‌ها قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

این نخستین باری نیست که آمریکا وعده به صفر رساندن صادرات نفتی ایران را مطرح می‌کند. دولت ترامپ پس از خروج یکجانبه از برجام هم وعده داده بود صادرات نفت ایران را تا پیش از اجرایی شدن تحریم‌ها به صفر خواهد رساند اما موفق نشد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه 8 می 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است. بسیاری از کشورها از جمله چین، عراق، روسیه و ترکیه اعلام کرده اند از خواسته های آمریکا پیروی نمی کنند.

کلیدواژه