ثور 08, 1398 08:24 Asia/Kabul
  •  فرمانده تروریست‌های

رئیس ستاد فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا مستقر در منطقه غرب آسیا موسوم به "سنتکام" روز شنبه ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد حضور آمریکا در منطقه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "کنت فرانک مک‌کنزی"  در گفت وگو با  شبکه "اسکای نیوز" در اظهاراتی مضحک، جمهوری اسلامی ایران  را به حمایت از تروریسم متهم کرد و مدعی شد  ایران به بی ثباتی در خاورمیانه و جهان  دامن می زند.

فرمانده تروریست‌های سنتکام با بیان اینکه راهبرد دفاع ملی آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران متمرکز است ادعا کرد، ایران چالشی قدیمی در منطقه است.

جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا در عراق و سوریه به درخواست رسمی این کشورها، کمک مستشاری به آن‌ها ارائه می‌کند؛ اقدامی که به هیچ وجه به مذاق مقامات آمریکایی خوشایند نیست.

کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن  در سال های اخیر به واسطه حمایت های همه جانبه آمریکا از گروه های تروریستی، آماج حملات، ناامنی و کشتار مردم بی گناه خود بوده اند.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران اخیرا در پی اقدام وقیحانه و غیرقانونی دولت ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی آمریکا و همچنین حمایت پنهان و آشکار نیروهای نظامی آمریکا در منطقه از گروه‌های تروریستی، "سنتکام" و کلیه نیروهای وابسته به آن را تروریستی اعلام کرد.

دولت آمریکا دوشنبه 19 حمل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه های تروریستی خود قرار داد و تحریم‌هایی را علیه این نهاد رسمی نظامی جمهوری اسلامی ایران وضع کرد.

این اقدام دولت آمریکا با محکومیت گسترده بین المللی مواجه شده است.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا اخیرا اعتراف کرد واشنگتن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به خاطر رژیم صهیونیستی در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار داده است.

سپاه پاسداران نقشی اساسی در مبارزه با تروریست های مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دارد.

 

کلیدواژه