ثور 09, 1398 11:42 Asia/Kabul
  • درخواست ایران برای اخراج رژیم سعودی از شورای حقوق بشر

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با محکومیت اعدام 37 شهروند عربستانی به دست رژیم آل سعود، اخراج سعودی ها از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را خواستار شد.

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: حضور عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل، یک طنز تلخ و توهین آشکار به شعور مردم جهان است که باید با تحرک وسیع در مجمع عمومی سازمان ملل این رژیم دست نشانده، حقیر و فاسد را از شورای حقوق بشر این سازمان اخراج کرد.

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با تاکید بر اینکه جنایات آل سعود نه تنها تهدید جدّی برای منطقه و جهان اسلام بلکه تهدیدی فزاینده برای امنیّت جهانی است تصریح کرد: حمایت های وسیع نظامی، عملیاتی و سیاسی رژیم های واشنگتن، تل آویو، لندن و پاریس از آل سعود، ابعاد خطر را بسیار وسیع تر کرده است.

وزارت کشور عربستان سه‌شنبه گذشته(23 آوریل 2019) از اعدام 37 نفر از شهروندان این کشور با عنوان آنچه که اتهام تروریستی و ارتباط با تروریسم خواند، خبر داد.

دولت سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات های سنگین و اعدام محکوم می‌کند.

طبق گزارش سازمان عفو بین الملل، در سال 2018 در عربستان سعودی 149 نفر اعدام شدند.

کلیدواژه