ثور 11, 1398 17:00 Asia/Kabul
  • توسعه روابط تجاری ایران و سوریه؛ راه عبور از تحریم ها
    توسعه روابط تجاری ایران و سوریه؛ راه عبور از تحریم ها

رئیس اتاق صنایع سوریه با بیان اینکه تهران و دمشق تحت تاثیر تحریم های ظالمانه قرار دارند، گفت: ایران و سوریه با توسعه روابط تجاری، تحریم ها را پشت سر می گذارند.

به گزارش ایرنا، «سامر الدبس» رئیس اتاق صنایع سوریه روز چهارشنبه در همایش اقتصادی - تجاری ایران و سوریه در تهران افزود: مسئولان سوریه همه تلاش خود را بکار می گیرند تا تسهیل لازم برای انتقال کالاهای ایرانی به آن کشور فراهم شود.

الدبس با تاکید براینکه ایران کشور دوست و برادر سوریه است و در همه مشکلات کنار این کشور قرار دارد افزود: سوریه در زمان بازسازی هم توجه وِیژه ای به حضور ایرانیان دارد.

رئیس اتاق صنایع سوریه با بیان اینکه روابط تهران- دمشق در اکثر زمینه ها از سطح خوبی برخوردار است تصریح کرد: ایرانیان می توانند از طریق سوریه، برای صادرات کالا به کشورهای دیگر اقدام کنند.

«عدنان محمود» سفیر سوریه در تهران نیز در این همایش، برگزاری همایش تجاری - اقتصادی را نشانی از عزم جدی تهران و دمشق برای توسعه روابط دانست و گفت: اکنون دوران جدیدی برای سوریه فرارسیده و اولویت در این دوران، توسعه فعالیت های اقتصادی است.

عدنان محمود بر حضور بخش خصوصی ایران برای بازسازی سوریه تاکید کرد و افزود: زیرساخت ها، اماکن و سایر بخش های سوریه، باید با کمک ایرانیان بازسازی شود.

همایش تجاری - اقتصادی ایران و سوریه امروز(چهارشنبه) در تهران برگزار شد.

کلیدواژه