انتقاد ایران از سیاست مخرب آمریکا در ممانعت از اجرای قطعنامه 2231
(last modified Thu, 02 May 2019 07:24:10 GMT )
ثور 12, 1398 11:54 Asia/Kabul
  • انتقاد ایران از سیاست مخرب آمریکا در ممانعت از اجرای قطعنامه 2231

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، سیاست آمریکا در جلوگیری از اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت را مخرب و ریاکارانه دانست و تاکید کرد، این قطعنامه برنامه موشکی متعارف ایران را محدود نمی کند.

در بیانیه مطبوعاتی شامگاه چهارشنبه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد آمده است: آمریکا بی شرمانه اعضای سازمان ملل را تهدید می کند که یا قطعنامه 2231 را نقض کنند یا با تنبیه مواجه شوند که این یک سیاست مخرب و ریاکارانه است.

در این بیانیه به تایید پایبندی ایران به تعهدات خود ذیل برجام از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره شده و آمده است: قطعنامه 2231 شورای امنیت، جایگزین همه قطعنامه های سابق این شورا در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران شده و برجام را هم تایید کرده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با اشاره به ادعای دروغ آمریکا مبنی بر توجه نکردن ایران به قطعنامه های شورای امنیت در مورد توسعه و آزمایش موشک های بالستیک تاکید کرد: برخلاف دروغ پراکنی آمریکا، هیچ یک از موشک های ایران "طراحی شده برای حمل تسلیحات هسته ای" نیست و لذا قطعنامه 2231 شورای امنیت به هیچ طریقی فعالیت های مرتبط با موشک های بالستیک متعارف جمهوری اسلامی ایران را محدود نمی کند.

«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه با سفر به نیویورک با اعضای شورای امنیت سازمان ملل دیدار کرد تا آنها را علیه برنامه دفاعی موشکی ایران تحریک کند. 

کلیدواژه