ثور 13, 1398 10:13 Asia/Kabul
  •  ایران؛ تلاش آمریکا برای کودتا در ونزوئلا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، تلاش آمریکا را برای انجام کودتا در ونزوئلا محکوم کرد.  

سید "عباس موسوی" پنجشنبه‌شب گفت: جمهوری اسلامی ایران تلاش آمریکا را برای انجام کودتا یا هرگونه اقدام نظامی در ونزوئلا و سخنان مقامات آمریکایی برای تحریک به اغتشاش و خشونت در آن کشور محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اخبار مربوط به اظهارنظر مقامات آمریکایی مبنی بر استفاده از زور و اقدام نظامی ضد ونزوئلا اظهار کرد: تهدید به استفاده از زور ضد کشورهای دیگر نقض آشکار حقوق بین‌الملل به‌ویژه منشور ملل متحد است.

موسوی افزود: از دبیرکل سازمان ملل متحد و همه اعضای جامعه بین‌المللی انتظار می‌رود اینگونه اظهارات را محکوم کنند و به آن واکنش مقتضی نشان دهند.

­سخنگوی وزارت خارجه ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه نظم و ثبات بین‌المللی توسط عده‌ای افراد جنگ‌طلب، قانون‌گریز و هرج و مرج‌خواه در دولت آمریکا با خطر روبه‌رو بوده و لازم است همه اعضای جامعه جهانی مسئولیت خطیر خود را در مهار اینگونه اقدامات و بدعت‌ها به‌کار گیرند.

"خوان گوایدو" Juan Guaidó رئیس مخالفان ونزوئلا روز سه‌شنبه با حمایت مستقیم کاخ‌سفید از طرفدارانش و نیز نیروهای مسلح این کشور خواست تا ضد "نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا شورش مسلحانه کنند.

این درخوست اما با استقبال نظامیان ونزوئلایی مواجه نشد و کودتای محدود "گوایدو" شکست خورد.

کلیدواژه