ثور 14, 1398 06:52 Asia/Kabul
  • ادای احترام دبیرکل اوپک به مقام شامخ امام خمینی (ره)

"محمد سانوسی بارکیندو" Mohammed Sanusi Barkindo دبیرکل نیجریه ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت "اوپک" و هیات همراه جمعه شب با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، به مقام شامخ بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

به گزارش ایرنا،دبیرکل اوپک و هیات همراه با نثار تاج گل به پیشگاه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، یاد و خاطره امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

دبیرکل اوپک پیش از حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) به قم (جنوب استان تهران) سفر و در نماز جمعه این شهر مقدس شرکت کرد.

"محمد سانوسی بارکیندو" در شهر قم همچنین با آیت الله "احمد جنتی" رئیس مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در این دیدار به دبیرکل اوپک توصیه کرد ضمن آشنایی با شخصیت امام خمینی (ره) از مواضع ایران در برابر استکبار جهانی دفاع کند.

آیت الله جنتی، آشنا شدن با شخصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی  را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: ایشان هم در خصوص استقامت و مقابله با دشمن خلف صالح امام خمینی (ره) هستند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به اینکه ملت ایران، مقاومت را از امام خمینی (ره) درس گرفته است تصریح کرد این مقاومت سبب شده است که ملت ایران در برابر همه تحریم های ظالمانه آمریکا بایستد و قدرت خود را حفظ کند.

دبیرکل اوپک نیز در این دیدار خطاب به آیت الله جنتی گفت: شما سمبل امیدواری برای امت اسلام و جهان هستید.

"محمد سانوسی بارکیندو" با تاکید بر اینکه به تمام نصایح آیت الله جنتی توجه خواهد کرد از رئیس مجلس خبرگان رهبری خواست برای وی و سازمان اوپک دعا کند.

دبیرکل اوپک همچنین ابراز امیداوری کرد ملت ایران در آسایش و آرامش باشند.

"بارکیندو" روز پنجشنبه برای شرکت در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران وارد تهران شد.

کلیدواژه