ثور 16, 1398 18:28 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: عزت روزافزون و پیشرفت فوق‌العاده ملت ایران در چهل سال گذشته، به علت عمل به قرآن و ایستادگی بوده است و امروز نیز تنها راه غلبه بر شیاطین و کفار، ایستادگی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در محفل انس با قرآن کریم که در آستانه ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی(ره) و با شرکت قاریان، مناجات‌خوانان و مدیحه‌سرایان قرآنی برگزار شد،از نیازهای اساسی امروز بشریت و جامعه اسلامی را فهم معارف قرآنی و عمل به آن دانستند و به تصریح قرآن، بر مقابله با استکبار و کفر و طواغیت و ایستادگی در مقابل آنها تاکید کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی آشنا نبودن با معارف قرآنی و عمل نکردن به آنها را از مشکلات امروز دنیای اسلام برشمردند و افزودند: آنهایی که از موضع رئیس جمهوری و یا پادشاه،بر سر ملتها عربده می‌کشند، همان هایی هستند که قرآن صراحتاً دستور مقابله با آنها را داده و تأکید کرده است به آنها اعتماد نکنید.

ایشان با اشاره به حرکت بیداری اسلامی و قیام مردم در برخی کشورها در چند سال پیش، خاطرنشان کردند: این حرکت به علت قدر ندانستن آن و اعتماد به آمریکا و رژیم صهیونیستی خاموش شد اما ملت ایران به برکت امام خمینی (ره) که سرشار از معارف قرآنی بود، قدر حرکت و انقلاب خود را دانست و از همان روز اول به قدرتهای استکباری اعتماد نکرد و در مقابل آنها ایستاد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، قرآن را یک اثر هنری بی نظیر خواندند و تأکید کردند: انس جامعه با معارف قرآنی موجب استحکام و قوام جامعه در شئونات و مسائل مربوط به حیات دنیوی و حیات اخروی خواهد شد.

کلیدواژه