فلاحت پیشه: ایران به دنبال تولید سوخت‌ هسته‌ای مورد نیاز خود است
(last modified Tue, 07 May 2019 11:09:40 GMT )
ثور 17, 1398 15:39 Asia/Kabul
  • فلاحت پیشه: ایران به دنبال تولید سوخت‌ هسته‌ای مورد نیاز خود است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی با استفاده از ظرفیت برجام، ساز و کار داخلی خود را برای تولید سوخت‌ هسته‌ای مورد نیاز دنبال می‌کند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ایران، حشمت الله فلاحت‌ پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران درباره موضع‌گیری جمهوری اسلامی درقِبال اقدامات خصمانه آمریکا گفت: ایران سیاست تقابلی خود را در پیش می‌گیرد و مسئولان جمهوری اسلامی هم از آن حمایت می‌کنند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: ایران به دنبال خروج از برجام و NPT نیست، برجام متن جامعی است که برای شرایطی که طرف‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، پیش‌بینی‌ لازم را داشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران گفت: آمریکایی‌ها بعد از بازگشت تحریم‌ها به دنبال محرومیت صنعت هسته‌ای ایران رفتند تا بیشترین بهره را از این شرایط ببرند، از این رو تهران دو موضوع را دنبال می‌کند. در گام نخست، جمهوری اسلامی ساز‌وکار داخلی را برای سوخت مورد نیاز خود طی می‌کند و از سوی دیگر وارد مذاکرات فنی جدی با آژانس انرژی اتمی و اعضای باقی مانده برجام خواهد شد تا سوخت مورد نیاز خود را در سطوح مختلف تولید کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشتم مه 2018 (18ثور 1397) در اقدامی یکجانبه خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد و طی دو مرحله نیز تحریم هایی را که طبق این توافق برداشته شده بود، بازگرداند.

مقامات اتحادیه اروپا نیز در یک سال گذشته فقط به ارائه وعده‌های اجرا نشده در قبال ماندن ایران در برجام اکتفا کردند.

کلیدواژه