بازتاب سخنان امروز حسن روحانی در رسانه های آسیایی
(last modified Wed, 08 May 2019 08:32:16 GMT )
ثور 18, 1398 13:02 Asia/Kabul
  • بازتاب سخنان امروز حسن روحانی در رسانه های آسیایی

سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران درباره اقدام تهران برای کاهش برخی تعهدات برجامی بازتاب گسترده ای در رسانه های آسیایی داشت .

به گزارش ایرنا رسانه های آسیایی امروز ( چهارشنبه ) با بازتاب اظهارات «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران گزارش دادند، ایران اجرای برخی بندهای توافق هسته ای (برجام) را متوقف می کند.

«حسن روحانی » صبح امروز چهارشنبه در سخنانی که به صورت زنده و مستقیم از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش شد ؛  از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت 60 روز خبرداد.

در این زمینه خبرگزاری رسمی ژاپن (کیودو) در خبری فوری ضمن بازتاب اظهارات «حسن روحانی» گزارش داد ایران بخشی از برنامه های هسته ای خود را از سر می گیرد. 

براساس این گزارش تهران تصمیم دارد برخی از تعهدات داوطلبانه خود در ذیل برجام با قدرت های جهانی را متوقف کند ، اما تهران از این قرارداد خارج نمی شود.

خبرگزاری رسمی چین (شین هوا) هم ضمن بازتاب سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران گزارش کرد،رییس جمهوری ایران به اروپا هشدار داد چنانچه ظرف 60 روز اروپایی ها به تعهدات خود عمل نکنند غنی سازی اورانیوم با درصد خلوص بیشتر از سر گرفته خواهد شد. 

رسانه های پاکستان هم  با بازتاب اظهارات «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در نشست امروز چهارشنبه هیات وزیران گزارش دادند: تهران تصمیم گرفت به پایبندی خود به برخی از بندهای برجام پایان دهد.

روزنامه 'تایمز آو ایندیا' هند هم روز چهارشنبه نوشت ،ایران تصمیم گرفته است بخشی از تعهدات خود در برجام را که در سال 2015 امضاء شده بود و آمریکا آنرا ترک کرد، به حالت تعلیق در آورد. 

کلیدواژه