تخت روانچی : « دونالد ترامپ » قابل اعتماد نیست
(last modified 1398-02-20T06:09:13+00:00 )
ثور 20, 1398 10:39 Asia/Kabul
  • تخت روانچی : « دونالد ترامپ » قابل اعتماد نیست

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به ادعای رئیس جمهوری آمریکا برای مذاکره با ایران گفت ، « دونالد ترامپ » قابل اعتماد نیست .

به گزارش رادیو دری ، «مجید تخت روانچی» دیروز پنج شنبه در پاسخ به مجری شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا که آیا ایران  حاضر است بر سر میز مذاکره بنشیند  گفت،اول باید «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا توضیح دهد که چرا میز مذاکره را ترک کرد؟

به گفته تخت روانچی ،ترامپ در حالی میز مذاکره را ترک کرد که قدرت های جهان و همچنین شورای امنیت حضور داشتند و مذاکرات را تایید کردند.
­

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود، از کجا معلوم،  رییس جمهوری آمریکا بار دیگر از سر میز مذاکره بلند نشود، چرا که قوانین بین المللی را انکار و آنها را لغو کرده است.

تخت روانچی همچنین در واکنش به ادعای رییس جمهوری آمریکا برای مذاکره با ایران به منظور عدم دستیابی به سلاح هسته ای گفت: ظاهرا ترامپ از اینکه ایران به دنبال سلاح هسته ای  نیست، آگاهی ندارد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد، چهارده گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گویای این امر بوده و فتوای رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران نیز آن را ثابت می‌کند.

رییس جمهور آمریکا گفت، از رهبران ایران می‌خواهم با من‌ تماس بگیرند و برای یک توافق خوب صحبت کنند؛ توافقی که برای خروج از بحران اقتصادی‌ شان به آن‌ها کمک کند .

ترامپ مدعی شد، چیز زیادی از ایرانی ها نمی خواهد و فقط می خواهد ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، 8 می(مه) 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ایران را اعلام کرد.

کلیدواژه