نشست سران سه کشور اروپایی درباره برجام
(last modified 1398-02-23T13:34:21+00:00 )
ثور 23, 1398 18:04 Asia/Kabul
  •  نشست سران سه کشور اروپایی درباره برجام

نشست سران سه کشور اروپایی عضو برجام، به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محوریت ایران و برجام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان به همراه "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل یک نشست اضطراری درباره اعلامیه روز چهارشنبه ایران برگزار کردند.

وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با تغییر برنامه سفر خود به مسکو، امروز به بروکسل می‌رود تا با وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا درباره ایران گفت‌وگو کند.

این در حالی است که پمپئو  امروز قرار بود راهی مسکو  پایتخت روسیه شود، اما به گفته وزارت خارجه آمریکا، این سفر به فردا موکول شده است. 

پنج شنبه گذشته و درست یک روز بعد از اعلام ایران مبنی بر تعلیق پاره‌ای از اقدامات برجامی، اتحادیه اروپا و ۳ کشور اروپایی طرف برجام، ضرب‌الاجل مشخص شده از سوی تهران برای اثبات حسن نیت خود در قبال برخورداری ایران از مزایای توافق هسته‌ای را رد کردند.

اما ظاهراً آنها قصد دارند در نشست امروز درباره واکنش بیشتر به این اقدام ایران و پیشرفت در برقراری راه ارتباط تجاری (اینستکس) با این کشور، بحث و تبادل نظر داشته باشند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران چهارشنبه گذشته در پاسخ به عهدشکنی‌های مکرر آمریکا، برخی از اقدامات برجامی ایران را تعلیق کرد.

 

کلیدواژه