روحانی: آمریکا نمی تواند ملت بزرگ ایران را به زانو در آورد
(last modified Wed, 15 May 2019 03:51:28 GMT )
ثور 25, 1398 08:21 Asia/Kabul
  • روحانی: آمریکا نمی تواند ملت بزرگ ایران را به زانو در آورد

رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد، آمریکا نمی تواند ملت بزرگ ایران را به زانو در آورد.

به گزارش رادیو دری، "حسن روحانی" به تحریم ها و فشارهای آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها با محاسبات اشتباه و غلط فکر می کردند ظرف چند ماه می توانند ملت بزرگ ایران را به زانو در آورند و تاریخ هایی را برای این موضوع تعیین کردند اما ملت ایران با استقامت، ایستادگی و مقاومت روزها و ساعات زرینی را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران خلق کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رهبری، ملت،  دولت و مجلس ایران موجب ناکامی دشمن شدند افزود،  امروز هم دشمن در پی زور و تزویر است، صبح ناوگانش را می فرستد و شب شماره تلفن می دهد؛ البته ایرانی ها شماره تلفن های زیادی از آنها دارند و هر تاریخی که آنها در آن روز جنایتی علیه ملت ایران انجام داده اند شماره تلفن واقعی آنهاست.

روحانی به ظلم و تجاوز آمریکا نسبت به ملت ها مختلف و ملت ایران اشاره کرد و خطاب به آمریکایی ها گفت: توبه کنید و برگردید، راه باز است شاید مردم ایران از ظلم و جنایت تاریخی شما بگذرند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین به بردباری ملت ایران بعد از تخلف و خروج غیرقانونی امریکا از برجام اشاره کرد و اظهار داشت، ایران به دوستانش و اتحادیه اروپا که هر دو از جمهوری اسلامی ایران مهلت خواسته بودند تا به وظایفشان در قبال برجام عمل کنند به اندازه کافی فرصت داده است.

روحانی با بیان اینکه ایران از روز 8 می به اروپایی ها 60 روز فرصت داده است به تعهداتشان در قبال برجام عمل کنند تصریح کرد، اگر اروپایی ها در این مدت به تعهدات خود عمل نکنند ایران دو تعهد دیگر برجامی خود را کنار خواهد گذاشت.

کلیدواژه