ثور 27, 1398 09:30 Asia/Kabul
  •  تخت‌روانچی: اطلاعات جعلی ریشه مشکلات منطقه است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، اطلاعات جعلی را ریشه مشکلات منطقه خاورمیانه دانست و گفت: اگر آمریکایی‌ها اطلاعات موثقی در اختیار دارند چرا به افکار عمومی مردم خود و جهان ارائه نمی‌دهند.

«مجید تخت‌روانچی» شامگاه پنج شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی بی اس» آمریکا در خصوص اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که گفته است نمی‌خواهد به سوی جنگ با ایران برود، تصریح کرد: ترامپ به دنبال جنگ نیست، اما واقعیت این است برخی از مقامات دولت آمریکا سعی دارند با تحریک، زمینه لازم را برای جنگ یا درگیری با ایران ایجاد کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: اظهارات رئیس جمهور آمریکا چیز جدیدی نیست زیرا ایران به جنگ علاقه ندارد و نمی‌خواهد شاهد یک درگیری گسترده در منطقه باشد.

تخت‌روانچی در ادامه با بیان اینکه کسانی که سعی در ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه دارند، باید مراقب این مساله باشند، خاطر نشان کرد، هیچ کس نمی‌داند تا زمانی که در منطقه خاورمیانه ناوگان و بمب‌افکن وجود دارد، چه اتفاقی خواهد افتاد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به برخی ادعاهای مقامات آمریکا درباره نقش ایران در بی‌ثباتی منطقه تاکید کرد: مساله مهم این است که این گزارش‌ها حتی توسط متحدان آمریکا هم پذیرفته نمی‌شوند؛ بنابراین این اقدامات، دلایل اصلی مشکلات منطقه خاورمیانه هستند.

 

کلیدواژه