موسوی: کشورهای حامی ائتلاف متجاوز سعودی باید پاسخگو باشند
(last modified 1398-02-27T06:17:36+00:00 )
ثور 27, 1398 10:47 Asia/Kabul
  •  موسوی: کشورهای حامی ائتلاف متجاوز سعودی باید پاسخگو باشند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جنایت جدید ائتلاف سعودی در بمباران منازل مسکونی در شهر صنعا پایتخت یمن را محکوم کرد.

در حمله روز گذشته (پنجشنبه) جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به صنعا 6 عضو یک خانواده از جمله چهار کودک یمنی جان باختند و همچنین 27 کودک، 17 زن و ده‌ها شهروند دیگر زخمی شدند.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این حمله هوایی در ماه مبارک رمضان افزود: جمهوری اسلامی ایران از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری می‌خواهد، به مسئولیت خود عمل کنند و از هر طریق ممکن مانع تکرار این جنایات شوند.

موسوی تاکید کرد: کشورهای حامی نیروهای متجاوز به یمن با در اختیار قراردادن بمب‌ها و سلاح‌های نابودکننده به ائتلاف، در این جنایات شریک بوده و باید پاسخگو باشند.

عربستان و امارات از سال 2015 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود در منطقه دست یابند.

ائتلاف متجاوز سعودی و متحدانش تاکنون پس از کشتار هزاران غیرنظامی و ویران کردن زیرساخت‌های یمن، با مقاومت مردم این کشور نتوانستند به اهداف زیاده‌خواهانه خود دست یابند.

 

کلیدواژه