ثور 28, 1398 09:02 Asia/Kabul
  • بعیدی نژاد: ایران به دنبال صلح و ثبات در غرب آسیاست

سفیر ایران در انگلیس گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال صلح و ثبات در منطقه غرب آسیاست.

«حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در انگلیس روز شنبه در گفت‌وگو با  شبکه رادیویی "بی.بی.سی" جهانی افزود: آمریکا علاوه بر خروج از برجام، اقدامات تحریک‌آمیز دیگری ضد ایران و منطقه غرب آسیا انجام می دهد که باعث برهم خوردن امنیت این منطقه می شود.
بعیدی نژاد تصریح کرد: جمهوری اسلامی هرگز به دنبال شروع درگیری با آمریکا نیست اما ملت ایران آماده ‌ایستادن در برابر واشنگتن است.
سفیر ایران در لندن درباره مهلت دوماهه‌ای که ایران برای طرف‌های باقیمانده در برجام تعیین کرده است، نیز گفت: بیش از یک سال است که آمریکا از برجام خارج‌ شده و ایران به‌اندازه کافی به شرکای اروپایی فرصت داده تا مشکلات را برطرف کنند، اما آن‌ها موفق نبوده و ایران نتوانسته از منافع اقتصادی و تجاری برجام بهره‌مند شود.
بعیدی نژاد افزود:ایران گام‌هایی در چارچوب برجام برداشته‌ است که اگر در این مدت 60 روز مشکلات برطرف نشود، اقدامات بعدی را آغاز خواهد کرد.
سفیر ایران در انگلیس همچنین با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا ضد ملت ایران گفت: ایران کاهش وابستگی به صادرات نفت را آغاز کرده و افزایش صادرات غیرنفتی ایران به مثابه یک انقلاب بی‌صدا است.

کلیدواژه