ثور 29, 1398 09:18 Asia/Kabul
  • فلاحت‌پیشه: بریتانیا در مواجهه با ایران صداقت ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد، بیانیه اخیر وزارت خارجه بریتانیا مبنی بر ناامن بودن ایران برای اتباع خارجی و دوتابعیتی نشان از بی صداقتی دولت این کشور است.

به گزارش ایرنا، "حشمت الله فلاحت پیشه" روز شنبه خاطرنشان کرد، بریتانیا و برخی دیگر از کشورهای غربی همواره به دنبال ایجاد فضای ضد ایرانی و سیاسی کاری علیه ایران  بوده‌اند.

"فلاحت پیشه" همچنین با بیان اینکه مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده‌اند رافت اسلامی ملاک رفتار با اتباع خارجی و افراد دوتابعیتی مجرم است افزود ایران همواره برای تعامل با کشورهای مختلف بر سر این افراد اعلام آمادگی کرده است ضمن آنکه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران مستقل عمل می کند و مباحث سیاسی در آن نقشی ندارد.

وزارت خارجه بریتانیا اخیرا در بیانیه‌ای به اتباع دو تابعیتی ایرانی - بریتانیایی توصیه کرد به ایران سفر نکنند.

"حمید بعیدی‌نژاد" سفیر ایران در لندن  روز جمعه در واکنش به این بیانیه وزارت خارجه بریتانیا تصریح کرد، روزانه هزاران ایرانی با تابعیت مضاعف و ایرانیانی که در بریتانیا کار می‌کنند، به‌سلامت به ایران سفر می‌کنند.

روز دوشنبه سخنگوی قوه قضاییه ایران از محکومیت یک جاسوس دو تابعیتی با نام مستعار (ا.ا)  که در پوشش اقدامات فرهنگی سعی در نفوذ در بخش‌های مختلف ایران داشت، خبر داد.

"نازنین زاغری" شهروند ایرانی - بریتانیایی نیز که تحت عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی "تامسون رویترز" فعالیت می‌کرد، سوم آوریل سال 2016 در ایران دستگیر شد.

"نازنین زاغری" با عضویت در شرکت‌ها و موسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی ایران مشارکت داشته است.

"نازنین زاغری"  در دادگاه صالحه جمهوری اسلامی ایران به 5 سال حبس محکوم شده است. وی هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

مقامات  و بنگاه‌های خبری  بریتانیا در ماه های اخیر همه توان خود را برای حمایت از جاسوسان دو تابعیتی به کار گرفته‌اند تا به خیال خام خود با جوسازی گسترده بتوانند جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند.

 

کلیدواژه