ثور 30, 1398 10:49 Asia/Kabul
  • آمریکا، مانع از ارسال کمک های انسانی به سیل زدگان ایران

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران ،در اعتراض به نقض آشکار حقوق بین الملل در خصوص کمک رسانی به سیل زدگان ایران و اقدامات غیر انسانی دولت آمریکا در اعمال محدودیت های تأمین دارو و تجهیزات پزشکی، به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشت.

به گزارش رادیو دری،علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خطاب به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد نوشت : متاسفانه شاهد اقدام غیر انسانی دیگری از سوی دولت آمریکا و برخی کشورهای وابسته غربی هستیم که بر خلاف ابتدایی ترین حقوق بین الملل مانع رساندن کمک های مالی بین المللی به سیل زدگان ایران شده‌اند.
در این نامه آمده است، سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر در مواقعی که بر خلاف خواست دولت آمریکا باشد سکوت کامل اختیار کرده و از اندک اظهار نظری در دفاع از حقوق مردم سیل زده که نیاز مبرم به کمک‌های مالی جهت باز سازی مناطق مسکونیشان دارند، خودداری می کنند.

مرندی در این نامه اقدام مؤثر دبیر کل سازمان ملل در جلوگیری از یکه تازی دولت آمریکا و حامیان غربی آن علیه حقوق مردم ایران را خواستار شده است . 

 آمریکا حساب های هلال احمر ایران را مسدود و با این اقدام عملا کمک رسانی مالی از کشورهای دیگر به مردم سیل زده ایران را دشوار کرده است.

کلیدواژه