ثور 31, 1398 08:05 Asia/Kabul
  • هشدار ایران درباره تلاش های فتنه جویانه خارج از منطقه

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با هشدار درباره تلاش های تفرقه افکنانه و فتنه جویانه خارج از منطقه گفت: تنها راه حل مسائل منطقه خلیج فارس - گفت وگو میان کشورهای منطقه است.

به گزارش ایرنا،مجید تخت روانچی روز دوشنبه در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت نوشت: در حال حاضر علائمی وجود دارد که محافل خاصی خارج از این منطقه - از طریق دروغ پراکنی - ارائه اطلاعات جعلی و اخبار گمراه کننده و با اتکا به حمایت متحدان خود در خاورمیانه و همچنین اعزام نیروی دریایی به منطقه - در صدد تعقیب منافع غیرمشروع خود هستند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: هدف این محافل خاص تفرقه افکنی افزون تر بین کشورهای منطقه خلیج فارس و کاهش هرچه بیشتر اعتماد بین آنها و نیز افزایش ناامنی و تنش در این منطقه است که اگر این وضعیت مهار نشود- ممکن است دیر یا زود از کنترل خارج و به یک بحران غیرضروری دیگر در این منطقه منجر شود.

تخت روانچی با تاکید بر اینکه "ایران همیشه درگیری و جنگ را رد کرده است - اظهار کرد: با این حال - باید به صراحت اعلام کنم که اگر جنگی بر ما تحمیل شود- ایران با استفاده از حق ذاتی دفاع مشروع خود- قاطعانه از ملت خویش دفاع و از منافع خود حفاظت خواهد کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: اگر این مسائل به طور کامل حل نشود- دامنه هرگونه درگیری احتمالی به سرعت از سطح منطقه ای فراتر رفته و با اطمینان پیامدهای جدی و گسترده ای بر صلح و امنیت بین المللی خواهد داشت.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: بر این اساس - از نظر جمهوری اسلامی ایران - مسائل امنیتی پیچیده فعلی منطقه فقط از طریق تعامل سازنده و گفت وگو میان کشورهای حوزه خلیج فارس مهار و حل و فصل شدنی است.

کلیدواژه