انتقاد ایران از رویکرد تبعیض‌آمیز سازمان همکاری اسلامی
(last modified 1398-03-01T05:27:51+00:00 )
جوزا 01, 1398 09:57 Asia/Kabul
  • انتقاد ایران از رویکرد تبعیض‌آمیز سازمان همکاری اسلامی

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران با انتقاد از رویکرد تبعیض‌آمیز سازمان همکاری اسلامی، بر لزوم هوشیاری در برابر انحرافات و توطئه‌ها تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «غلامحسین دهقانی» شامگاه سه شنبه در نشستی با سفرای کشورهای اسلامی مقیم ایران، با اشاره به برگزاری نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در عربستان گفت: سازمان همکاری اسلامی باید مکانی برای ارتقای همبستگی و یکپارچگی امت اسلامی باشد نه اینکه، با اعمال نفوذ بیگانگان، به محلی برای تفرقه و دشمنی تبدیل شود.

دهقانی، مسئله فلسطین را اولویت و هدف عالی و اصلی سازمان همکاری اسلامی دانست و با توجه به وضعیت جاری در دنیای اسلام و منطقه غرب آسیا بویژه طرحهای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد شکاف بین کشورهای اسلامی تأکید کرد: هر اقدامی برای منحرف کردن توجه اعضای سازمان همکاری اسلامی از مسأله فلسطین، خدمت به رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به رویکردهای تبعیض آمیز و ضدایرانی دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در سالهای اخیر، این رویکرد را خسارت بار و برخلاف رویه ها و اصول حاکم بر سازمان های بین المللی دانست.

دهقانی، بیطرفی، شفافیت و احترام دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی به اهداف اصلی و اولیه این سازمان در دفاع از حقوق مردم فلسطین و مخالفت و مقابله با توطئه های رژیم صهیونیستی را خواستار شد. 

کلیدواژه