انتقاد ایران از سکوت سازمان‌ملل درقبال کشتار غیرنظامیان
(last modified 1398-03-03T09:42:54+00:00 )
جوزا 03, 1398 14:12 Asia/Kabul
  • انتقاد ایران از سکوت سازمان‌ملل درقبال کشتار غیرنظامیان

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: یکی از مشکلات اساسی در حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه، تصمیم‌گیری براساس ملاحظه سیاسی و مسئول نشناختن عاملان جنایات است.

"مجید تخت‌روانچی" روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه افزود: موارد متعددی وجود دارد که سازمان ملل و به ویژه شورای امنیت درقبال جنایات علیه غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه سکوت اختیار کرده‌اند.

نماینده ایران در سازمان ملل به برخی از این موارد، از جمله حملات هوایی آمریکا در افغانستان و حملات هوایی رژیم سعودی در یمن اشاره کرد که در نتیجه آن، تعداد بی‌شماری از شهروندان غیرنظامی، ازجمله زنان و کودکان، کشته و زخمی شده‌اند.

تخت‌روانچی همچنین به شهید شدن بیش از 280 نفر و زخمی شدن بیش از 32 هزار نفر از تظاهرکنندگان فلسطینی در باریکه غزه به دست نظامیان  صهیونیست طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: سکوت تنها واکنش شورای امنیت به این جنایت‌ها بوده است.

نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد: مقابله نکردن با عاملان جنایت‌ها، آنها را در کشتار بیشتر غیرنظامیان گستاخ‌تر کرده و سبب فرسایش مستمر احترام به حقوق بین‌الملل شده است که باید به آن پایان داده شود.

کلیدواژه