جوزا 05, 1398 14:59 Asia/Kabul
  • ظریف: ایران خواهان بهترین روابط با کشورهای منطقه خلیج فارس است

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه تهران خواهان بهترین روابط با کشورهای منطقه خلیج فارس است، گفت: ایران از همه پیشنهادهایی که مبتنی بر گفت و گو و تنش زدایی است، استقبال می کند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با «محمدعلی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق در بغداد افزود: تهران پیشنهادات مختلفی برای امضای معاهده عدم تعرض با همه کشورهای منطقه خلیج فارس ارائه کرده که این پیشنهادات همچنان روی میز است.

ظریف همچنین با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران اظهار کرد: ایران برای مقابله با انواع تهدیدهای دشمنان در زمینه های اقتصادی و نظامی آمادگی کامل دارد.

وزیر امور خارجه ایران با انتقاد از کشورهای اروپایی بدلیل پایبند نبودن به تعهدات خود در برجام گفت: آمریکا با قانون شکنی و زیرپا گذاشتن قطعنامه های بین المللی، با قلدری کشورهای دیگر را نیز وادار به تبعیت از اقدامات یکجانبه خود می کند.

ظریف همچنین با قدردانی از حمایت دولت و ملت عراق از دولت و ملت ایران، بر ضرورت تسریع در تسهیل صدور روادید برای زائران، کارآفرینان و تجار دو کشور تاکید کرد.

«محمدعلی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق هم در این نشست خبری مشترک با انتقاد از اعمال تحریم ظالمانه علیه ایران اظهار کرد: بغداد با این تحریم ها مخالف است و به ایران در عبور از این موضوع کمک می کند.

کلیدواژه