جوزا 06, 1398 10:59 Asia/Kabul
  • ایران اسلامی در عزای شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)

ایران اسلامی در عزای شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) امام اول شیعیان جهان، سراسر در حزن و اندوه است.

مردم مومن و خداجوی سراسر ایران اسلامی امروز دوشنبه با حضور در آیین های مختلف عزاداری، در سوگ شهادت حضرت علی (ع) ، امام اول شیعیان جهان، غرق در اندوه و ماتم هستند.
عاشقان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سالروز شهادت امام اول شیعیان جهان در سراسر ایران با برافراشته کردن پرچم های سیاه و سیاه پوش کردن حسینه ها ، تکایا، مساجد ، سر در منازل و مغازه های خود ، در سوگ شهادت حضرت علی (ع) نشستند.
شب گذشته نیز در شب شهادت حضرت علی (ع) میلیون ها زائر و مجاور بارگاه حضرت امام رضا (ع)، امام هشتم شیعیان جهان در مشهد (شمال شرق ایران) اشک ماتم ریختند.
امروز 21 ماه رمضان 1440 هجری قمری، برابر با 6 خرداد 1398، مصادف با 27 مه 2019، سالروز شهادت حضرت علی (ع)، امام اول شیعیان جهان است.
سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان، ابن ملجم مرادی از گروه خوارج، در حالی که حضرت امام علی (ع) امام اول شیعیان درحال اقامه نماز صبح بودند، شمشیر زهرآگین خود را بر فرق مبارک ایشان فرود آورد.
امام اول شیعیان پس از ضربت خوردن، در خانه بستری و دو روز بعد یعنی بیست و یکم ماه مبارک رمضان شهید شدند.
شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان شب‎های قدر است و مسلمانان با شب زنده ‎داری، قرآن بر سر گرفتن، نیایش و خواندن دعای جوشن کبیر، با خدای خود راز و نیاز می‎کنند.
شب قدر، شبی است که در تمام سال شبی به فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر از عمل در هزار ماه است و در آن، تقدیر سال رقم می‌خورد.

کلیدواژه