موسوی: لفاظی های آمریکایی ها برای ایران اهمیتی ندارد
(last modified 1398-03-07T10:00:27+00:00 )
جوزا 07, 1398 14:30 Asia/Kabul
  • موسوی: لفاظی های آمریکایی ها برای ایران اهمیتی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اظهارات رییس جمهوری آمریکا گفت: جمهوری اسلامی چندان به سخنان و لفاظی‌های آمریکایی ها توجه ندارد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن در توکیو، بار دیگر به تکرار اتهامات واهی خود علیه ایران پرداخت و مدعی شد، تنها هدفش از اعمال فشار بر ایران، مانع شدن از دستیابی‌ تهران به سلاح هسته ای است.

ترامپ همچنین در اظهاراتی مضحک ادعا کرد، خواستار شکوفایی اقتصادی ایران است.

«سید عباس موسوی» امروز(سه‌شنبه) در نخستین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: تغییر لحن مقام های آمریکایی باید به تغییر رویکرد و رفتار آنان منجر شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با اشاره به دیپلماسی منطقه ای تهران گفت: ایران با کشورهای منطقه در چارچوب مناسبات دو، سه و حتی پنج جانبه دیدارهای منظم و مستمری دارد و این روند فعال و متوازن را نیز ادامه خواهد داد.

موسوی درباره پیشنهاد وزیر امور خارجه ایران به کشورهای عربی برای امضای معاهده عدم تعرض نیز اظهار کرد: کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس از مهمترین همسایگان ایران هستند و تهران اراده دارد تنش‌ها و سوءتفاهم را کاهش داده و حتی از بین ببرد.

موسوی همچنین با اشاره به بحران سوریه گفت: درخواست تهران از برخی کشورها این است که سوریه را رها کنند و اجازه دهند دولت و ملت این کشور کار خود را پیش ببرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: حاکمیت ملی سوریه دیر یا زود بر همه خاک این کشور اعمال خواهد شد.

کلیدواژه