سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران :روند کاهش تعهدات برجامی ادامه می‌یابد
(last modified 1398-03-08T05:19:24+00:00 )
جوزا 08, 1398 09:49 Asia/Kabul
  • سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران :روند کاهش تعهدات برجامی ادامه می‌یابد

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران از ادامه روند کاهش تعهدات برجامی ایران، تا زمان بازگشت وضعیت فروش نفت و مبادلات بانکی به شرایط قبل از خروج امریکا از توافق هسته‌ای، خبر داد.

«کیوان خسروی» سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران روز سه شنبه گفت: روند کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران به طور مستمر گزارش می‌شود.
هفته گذشته سازمان انرژی اتمی ایران برنامه بازدید از تاسیسات نظنز را با هدف ارائه گزارش زنده به رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی در خصوص روند اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی ایران در زمینه توقف برخی تعهدات برجامی، اجرا کرد.
گزارش‌ رسانه‌ها که واکنش کم سابقه‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی داشت، پیام روشنی درباره اراده، توانمندی و ظرفیت‌های ایران برای اجرای تصمیمات جدید ایران در برجام را منعکس و برخی ابهامات را برطرف کرد.
«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران اخیراً در واکنش به اقدام آمریکا در خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها ضد تهران، از توقف فروش اورانیوم غنی‌سازی شده و آب سنگین ایران برای مدت 60 روز خبر داد تا اروپایی‌‌ها کوتاهی خود را در این مدت درباره برجام جبران کنند.
براساس بند‌ 36 برجام، ایران می‌تواند در مواقع بازگشت تحریم‌ها، برخی از تعهدات خود را کاهش دهد.

کلیدواژه