روحانی: ملت ایران، قدس و مظلومان تاریخ را هرگز تنها نخواهد گذاشت
(last modified Wed, 29 May 2019 10:35:36 GMT )
جوزا 08, 1398 15:05 Asia/Kabul
  • روحانی: ملت ایران، قدس و مظلومان تاریخ را هرگز تنها نخواهد گذاشت

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ملت ایران، قدس و مظلومان تاریخ را هرگز تنها نخواهد گذاشت، تصریح کرد: ملت ایران امسال نیز با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس، اعلام می‌کنند که تا رسیدن به پیروزی، در مقابل ظالمان ایستادگی می‌کنند.

«حسن روحانی» روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت تصریح کرد: فلسطین و قدس یک اسم رمز برای مقاومت همه مسلمان‌ها و اسرائیل یک اسم رمز برای متجاوزان دنیاست که می‌خواهند به مردم مسلمان ظلم کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ملت‌های مظلوم یمن و فلسطین در این ایام ماه مبارک رمضان روزهای سختی را سپری کردند، اظهار داشت: مردم مظلوم یمن و فلسطین از متجاوزان هراسی ندارند و با فداکاری، ایثار، ایستادگی و قدرت خود، دشمنان را مجبور به عقب‌نشینی می‌کنند.

روحانی با تاکید بر اینکه پاسخ امروز فلسطینی‌ها به اشغالگران، موشک در برابر موشک است، افزود: روزگاری مردم فلسطین برای دفاع از خود تنها یک سنگ در اختیار داشتند، اما امروز با تلاش و فداکاری و صنعت داخلی خود، صهیونیست‌ها را مجبور به عقب‌نشینی می‌کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: اگر چه این ملت‌ها، ملت‌هایی مقاوم، بزرگ و ایثارگر هستند، اما از سوی دیگر، جنایت‌های قدرت‌های بزرگ نیز در حال افزایش است و آنها در حال ارسال سلاح‌های مدرن به منطقه و زیر بمباران قرار دادن مردم مظلوم یمن و فلسطین هستند.

روحانی با بیان اینکه واقعیت معامله قرن، ورشکستگی قرن برای مطرح کنندگان آن است، خاطرنشان کرد: امروز توطئه تنها علیه ملت فلسطین نیست، بلکه توطئه علیه منطقه غرب آسیا است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است؛ راهپیمایی روز جهانی قدس، روز جمعه آینده 10 جوزا 1398 برابر با 25 رمضان 1440 هجری قمری در سایر ‏کشورهای جهان برگزار می‌شود.‏

 

کلیدواژه