جوزا 09, 1398 08:34 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: دفاع از مردم فلسطین جنبه انسانی و دینی دارد

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از استادان و اعضای هیأت های علمی دانشگاه ها، با تأکید بر اینکه دفاع از ملت فلسطین هم جنبه انسانی دارد، هم جنبه دینی و شرعی خاطرنشان کردند، برخی دنباله‌های آمریکا برای جاانداختن معامله قرن درحال تلاشند، اما آمریکا و دنباله‌هایش در این قضیه هم شکست خواهند خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای، روز قدس امسال را از هر سال دیگر مهمتر دانستند و گفتند: دلیل این اهمیت مضاعف، اقدامات خیانت‌بار آمریکا و دنباله های آن در منطقه، برای جا انداختن معامله قرن است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تفاوت شرایط کنونی قضیه فلسطین را با گذشته، در ادبیات و لحن صریح آمریکا و دنباله هایش برای حذف موضوع فلسطین دانستند و افزودند: بنابراین راهپیمایی روز قدس که دفاع از فلسطین به‌وسیله حضور مردمی است، امسال مهمتر است.

حضرت آیت الله خامنه ای، در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به جنجال رسانه های خارجی درباره مذاکره گفتند: مقصود آنها از اینکه می گویند ایران باید به میز مذاکره بازگردد، مذاکره با آمریکا است زیرا ما با دیگر کشورها مشکلی نداریم و با اروپایی ها و دیگران مذاکره می کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه مسئله اصلی در مذاکرات، تعیین موضوع مذاکره است، افزودند: ما در مورد هر موضوعی مذاکره نمی کنیم و «موضوعات ناموسی و اساسی انقلاب» همچون توان دفاعی کشور نمی توانند موضوع مذاکره باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید مجدد بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مطلقاً با آمریکا مذاکره نخواهد کرد، خاطرنشان کردند، همانطور که قبلاً هم گفته شده، مذاکره نکردن با آمریکا به این علت است که اولاً هیچ فایده ای ندارد و ثانیاً ضرر هم دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به فشارهای آمریکا علیه ایران نیز اشاره کردند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران در مقابل فشارهای آمریکا، ابزارهای فشار لازم را در اختیار دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین پیشرفت‌های علمی ایران را موجب نگرانی قدرتهای استعمارگر و سلطه‌گر دانستند و تصریح کردند، شتاب پیشرفت علمی کشور، ادعای ما نیست بلکه مراکز علم‌سنجی دنیا اعلام کردند که شتاب پیشرفت علمی ایران 13 برابر متوسط دنیا است و در برخی علوم، ایران در رتبه‌های برتر جهانی قرار دارد.

کلیدواژه