ظریف: ایران آماده گفت وگو با ژاپن در زمینه های مختلف است
(last modified 1398-03-09T06:59:11+00:00 )
جوزا 09, 1398 11:29 Asia/Kabul
  • ظریف: ایران آماده گفت وگو با ژاپن در زمینه های مختلف است

وزیر امورخارجه ایران از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گفت و گو با ژاپن در زمینه های مختلف دوجانبه و منطقه ای خبر داد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم، درباره سفر آتی «آبه شینزو» Shinzo  ABE نخست وزیر ژاپن به تهران افزود: سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران فرصت خوبی است تا دیدگاههای جمهوری اسلامی درخصوص وضعیت بسیار خطرناک منطقه به دلیل سیاست های غلط و عهدشکنی دولت آمریکا، ارائه شود.
وزیر امور خارجه ایران همچنین درباره فرصت 60 روزه ایران به اروپایی‌ها برای اجرای تعهدات برجامی خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی تصریح کرد: متاسفانه با گذشت یکسال از خروج آمریکا از برجام (8 مه 2018) و تعهد اروپایی ها برای منتفع شدن ایران از منافع اقتصادی این توافق، آنها به تعهدات خود پایبند نبودند. 
ظریف افزود: در نامه رئیس جمهوری اسلامی ایران به سران کشورهای باقی مانده در برجام به صراحت ذکر شده است که هر زمان اروپایی ها به تعهدات خود بازگردند، ایران هم این آمادگی را دارد که اقدامات داوطلبانه‌ای را که متوقف کرده است را از سر بگیرد.
ایران هشتم مه 2019 (18ثور1398) برخی اقدامات خود را در چارچوب برجام کاهش داد و به کشورهای باقیمانده در این توافق، 60 روز فرصت داد تا تعهداتشان به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرایی کنند.
آلمان، انگلیس و فرانسه بعد از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام وعده داده بودند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند اما تاکنون موفق به حفظ این توافق نشدند.

کلیدواژه