جوزا 09, 1398 15:23 Asia/Kabul
  • پاسخ ایران به اظهارات و اتهامات وزیر خارجه عربستان در اجلاس جده

رئیس هیات نمایندگی ایران در اجلاس وزیران امورخارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) اتهامات وزیر امور خارجه عربستان ضد جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه ایران، «رضا نجفی» مدیرکل صلح و امنیت بین‌المللی وزارت امورخارجه و سرپرست هیات ایران در اجلاس وزیران امورخارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در واکنش به اتهامات «ابراهیم العساف» Ibrahim ASSAF وزیر امورخارجه عربستان که ایران را به مداخله در امور کشورهای دیگر متهم کرده بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران اتهامات وارده توسط وزیر امورخارجه عربستان را مردود می داند.
نجفی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بنیان گذاران سازمان همکاری اسلامی امیدوار است اجلاس جده که در ماه مبارک رمضان برگزار می شود، موجب تقویت وحدت امت اسلامی شود و تمرکز خود را بر موضوع اصلی و دارای اولویت جهان اسلام یعنی مسئله فلسطین معطوف کند.  
در نشست روز پنجشنبه سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان، با اعلام پیوستن ایران به اجماع درباره اسناد اجلاس وزیران امورخارجه با هدف اعلام همبستگی با مردم فلسطین، تحفظ ایران به بخش هایی از این اسناد که تلویحاً می توانست به شناسایی رژیم صهیونیستی تفسیر شود رسماً اعلام و به صورت مکتوب در اختیار دبیرخانه سازمان قرار گرفت تا بعنوان سند رسمی نشست به ثبت برسد.

کلیدواژه