ظریف: اروپا در جایگاهی نیست که از ایران انتقاد کند
(last modified 1398-03-19T05:30:38+00:00 )
جوزا 19, 1398 10:00 Asia/Kabul

وزیر امور خارجه ایران گفت: اروپایی ها در موقعیتی نیستند که از ایران حتی در حوزه هایی که به برجام ربطی ندارد، انتقاد کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز(یکشنبه) در مراسمی در تهران با بیان اینکه در برجام اقدام مهم نیست، بلکه نتیجه مهم است افزود: وظیفه‌ای که اروپایی ها و بقیه اعضای برجام دارند این است که شرایط روابط اقتصادی ایران عادی سازی شود.

ظریف با اشاره به ضرب الاجل 60 روز ایران به اروپایی ها تصریح کرد: اگر در پایان مهلت 60 روز ایران به اروپایی ها، آنان تعهدات خود را اجرایی نکنند، ایران اقدام های دیگری انجام می دهد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با انتقاد از مداخله کشورهای غربی در منطقه غرب آسیا اظهار کرد: سیاست های کشورهای غربی جز خسارت، دستاورد دیگری در منطقه غرب آسیا نداشته است.

ظریف به سفر قریب الوقوع مقامات خارجی به تهران نیز اشاره کرد و گفت: سفر نخست وزیر ژاپن و وزیر امور خارجه آلمان به تهران و همچنین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به بیشکک و دوشنبه، فرصتی برای تهران در جهت تبیین سیاست‌های خود، آینده پیش‌رو و همچنین پیدا کردن راه حل برای برخورد با سیاست هایی که همه جهان را هدف قرار داده‌است، فراهم می کند.

بنابر بر اعلام دولت ژاپن، نخست‌وزیر این کشور 22 جوزا برای دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران، به تهران سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آلمان نیز اعلام کرد، «هایکو ماس» وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه در تهران با همتای ایرانی خود دیدار خواهد کرد.

 

کلیدواژه