جوزا 22, 1398 12:34 Asia/Kabul
  • خودکفایی ایران در حوزه تجهیزات دفاع هوایی

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران گفت: جمهوری اسلامی در حوزه تجهیزات دفاع هوایی به خودکفایی دست یافته است و مانعی برای تأمین تجهیزات پدافندی خود ندارد.

‌امیر سرتیپ «علیرضا صباحی فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران روز چهارشنبه افزود: امروز ایران در تامین تجهیزات حوزه‌های مختلف دفاع هوایی اعم از تولید و به‌کارگیری رادارها و حساسه ها، موشکی و توپخانه‌ای مشکلی ندارد.

سرتیپ صباحی فرد با اشاره به رونمایی از سامانه پدافند هوایی"۱۵ خرداد" تصریح کرد: سامانه پدافندی "۱۵ خرداد" از رادار قدرتمندی بهره مند است و می‌تواند به خوبی با اهداف پیشرفته و بروز مقابله کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران خاطرنشان کرد: سامانه پدافند هوایی "۱۵ خرداد" با توجه به بومی بودن، هیچ گونه وابستگی فنی برای بهره برداری از آن وجود ندارد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز یکشنبه از جدیدترین سامانه پدافندهوایی کشور تحت عنوان "۱۵ خرداد" رونمایی کرد.

سامانه کاملاً بومی "۱۵ خرداد" که در نوع خود یکی از سریع‌ترین سامانه‌های پدافندی از نظر عملیاتی محسوب می‌شود، می‌تواند در کمتر از پنج دقیقه برای عملیات آماده شده و به طور همزمان تعداد ۶ هدف را شناسایی و ردگیری کند و علیه آنها عملیات شلیک و انهدام را انجام دهد.

کلیدواژه